domingo, 1 de noviembre de 2009

Debat

El debat que vam fer en el marc de l'assignatura durant la realització de la primera PAC va ésser sens dubte interessant i excel·lentment programat encara que penso que el seu so va ser bastant monocord. La majoria de les aportacions van ser realitzades des d'una mateixa i pràcticament única perspectiva, gairebé enterament psicopedagògica i en molt poques aportacions es deixaven entreveure punts de vista o suggeriments provinents d'altres camps del saber.
És per això que la gran majoria de les aportacions van tenir un alt nivell de coincidència i la contrastació de punts de vista realment allunyats o inclús contraposats no es va donar pràcticament en cap moment. Considero que aquest tipus de jocs dialèctics són positius per a explorar els limitis del discurs en el qual ens movem, lamentablement com dic, l'obra que vam produir va ésser més gregoriana que simfònica.

El debat va tenir dos línies i en ambdues es va donar més o menys aquesta coincidència d'opinions. El debat en qualsevol cas va ser molt efectiu en quant a la interiorització dels materials que formen el currículum d'aquesta primera fase del curs. La direcció exercida per les preguntes plantejades, ens va remetre al anàlisis dels materials i després a la contrastació de les nostres impressions amb altres estudiants.Penso que en aquest sentit el debat s'ha mostrat realment molt útil i eficaç per a una bona interiorització dels continguts estudiats. Personalment penso que les meves aportacions no van tenir molta repercussió en la resta dels alumnes. Possiblement la meva formació i el meu punt de vista era allunyat al de la majoria dels meus companys. En qualsevol cas en algunes ocasions si vaig poder debatre des de les perspectives que em van semblar personalment significatives i especialment amb una alumna vaig tenir alguns intercanvis molt interessants. A més aquesta persona ara és una de les integrants del meu grup de treball i és indubtable que tenim interessos similars, amb la qual cosa el debat a servit també per a potenciar un aprenentatge més col.laboratiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario